måndag 9 augusti 2010

Back in business

Idag är det många som är tillbaka efter en längre tids sommarsemester. Det känns lite obekant när jag sätter mig ner efter fyra veckors ledighet. Jag minns inte att jag lämnade skrivbordet i det här skicket. Några av oss har svårt att komma ihåg lösenordet för att logga in på datorn. Hur är det möjligt med tanke på att innan semestern knappade vi in det flera gånger om dagen. Hur många siffror, koder och kombinationer orkar vi ha i huvudet? Vad skulle hända om mobiltelefonen försvann eller om du inte kunde får tag i några telefonnummer i din mobiltelefon. Hur många nummer skulle du ha i huvudet? Jag kan telefonnumret till min mamma och syster utantill. Dessutom några nummer till gamla barndomsvänner som idag förhoppningsvis går till deras föräldrar om de inte har flyttat. Tydligen kan man träna sitt minne och därigenom bli bättre på att komma ihåg saker. Jag ska försöka komma ihåg att det inte är semester och att jag ska gå till jobbet imorgon.

Läs gärna mer i en artikel i magasinet Filter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar